středa 22. dubna 2015

Náš útulný byt - přípravná fáze

Jednou za čas nás to potká všechny. Už se nám naše bydlení nelíbí tak jako dříve. Navíc jsme ušetřili nějakou tu korunu, takže už nic nebrání tomu zavolat řemeslníky. Já to udělala také tak, už před třičtvrtě rokem. Jenže muži činu neměli čas a tak jsem čekala další měsíc, abych se pak dozvěděla, že to ještě chvilku potrvá. Nevadilo mi to. Nepotřebuju mít doma binec a ještě u toho mrznout, klidně si počkám na jaro.

Slovo dalo slovo a dohodli jsme se. Tenhle týden to začíná. Jsem trochu na rozpacích, jestli se těším, nebo ne, ale jdu do toho. Trávím víkend ježděním po hobby marketech a vyklízením bytu. Předsíň, záchod, koupelna, kuchyň, komora, všechno musí pryč. Kam pryč?


V mém jediném pokoji začíná být těsno. Polovina pokoje se změnila k nepoznání. Z pohovky koukám na kávovar, vedle kterého stojí toaletní papír. Hned za nim odkvétají tulipány. Těsně před láhví whyskey a svícnem. Vyhodit špinavé prádlo do koše se rovná malé bojovce. Stále doufám, že zubní pasta ještě pár dnů vydrží, jinak budu muset běžet do garáže. Ano, garáž to chudák také odnesla.

Z poličky na květiny v kuchyni se stal stoleček na zakrývací folii a přivezené kafe. Když se rozhlédnu kolem, jsem zděšena, jak jsem v takovém bordelu mohla bydlet. Vždyť ty stěny jsou flekatě šedivé místo bílých. Fuj! Stydím se. A to jsem nevyklízela pokoj! Přemýšlím, kam schovám některé věci Mýdlo, sprcháč, gel na vlasy, tužidlo, šampón ...přece pro to nebudu nestále někam běhat. Po chvilce to mám, má nejlepší schovka je pračka. Ukládám do ní zubní kartáček jak do sejfu.
Jsem zvědavá, v jakém stavu to tu najdu zítra.


Jo, málem bych zapomněla. Koupila jsem fakt nádhernou dlažbu do předsíně. Mám z ní radost. Chodím se na ni pravidelně dívat. Vždy se trochu zaraduju a zase jdu :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat