pátek 7. července 2017

Singl holka na tripu 9 - Lilla Torg

MALMÖ

Je opravdu tak na jednodenní výlet,  takže jsem ráda za ubytovaní v Kodani. Ale taky jsem ráda za tenhle výlet. Zatímco okraj města je stále hodně industriální,  centrum je krásné,  zejména kolem Lilla torg. Na rozdíl od Kodaně tu jsou květiny všude,  kolem domků snad vyrůstají z kočičích hlav. 

Zajímavé jsou tu maličkosti,  třeba sochy koček na schodech ke kanálu,  kde lidé často odpočívají nebo jedí. Prý jsou tam proto,  aby tam nikdo nebyl sám. 😀

Nebo tlačítkové piano,  kde podle toho jake zmáčkněte, vytriskne pramen vody. Takže můžete snadno mít docela slušnou fontanku. 

Samozřejmě se vydávám přes park,  rozuměj hřbitov. Prý si tam kupovali lidé místo stejně,  jako si my kupujeme parkovací stání.  Když se ceny vyšplhaly do astronomických rozměrů,  prohlásili to raději za kulturní památku. 

Cesta přes hřbitov a park,  kde je na 120 druhů stromů vede k hradu. Mallmohus Slott byl dlouho hradem,  pak dokonce vězením a teď je opraven a předělan na muzeum. 

Já jsem ale vyplacana z Lilla Torg,  malé náměstícko,  staré mini domky,  spousta květin a designové věci,  sochy,  obrazy,  hracky. Nepopsatelne malebné místo. Náměstí je plně restauraci a kaváren,  kam si v pátek odpoledne skoro nesednete. Já volím kavarnicku o dvě ulice dál. Klídek,  květiny a zpěv ptáků. A poslouchám si svedstinu. 

Kdyby vás zajímalo,  jak tohle všechno vím,  tak to není proto,  že bych na kanále všemu rozuměla. Za mnou ale seděla holka,  ktera skoro vše překládala mamince z Čech. 😀👍😁





Žádné komentáře:

Okomentovat